Monday, July 21, 2008

Breakfast

Weird scenario.

It was only 6.50 am. The usually late pandas were already awake.

Aku plak kelas pukul 10. Mereka plak kelas pukul 9. Aku relek. Mereka huru-hara. Pastu sedang diorang suma pakai kasut kat dapur, aku pon lepak situ gak pakai kain pleket. Pastu sedang diorang ramai-ramai berangkat. Aku salam sorang-sorang sebelum diorang chow. Aku ngan is pon berdiri kat pintu masuk tu melambai-lambai tengok diorang chow.

Rasa cam situasi ibu dan ayah ngan anak-anak pulak bila diorang nak pegi sekolah. But in this case, who's the dad or mom remains a mystery. Tapi aku pakai kain pleket, is pakai seluar. Obvious ke? Tak serve diorang breakfast pon.

Anak yang paling lambat dan kecik umurnya iaitu Kecik sempat bertanya "Mak masak pe harini? Masakan feveret saya ada tak?". Ibu menjawab "Dapatkan 5-flat dulu! Ngada-ngada nak demand plak budak ni. Sekeh kang."

Off to shower.
S.A.

4 comments:

beLLe said...

wakakaka
ni la keadaan nye org fes time dok umah
kesiannnnnnn~

Saphuan Awang said...

Haha... Kenapa kesian? Tradisi salam-salaman kan upacara yang suci.

OCEAN ROVERS said...

haha...ak sokon ko awang..haha

Saphuan Awang said...

Aku tau... hehe. Mestila yang pakai kain peleket jadi bapak.